Niniejszy Regulamin
Sklepu Internetowego SilvaBeauty zwany dalej “Regulaminem” określa
główne zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz sposób sprzedaży
prowadzonej przez Arkadiusz Marszałkowski
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Silva-BIS posiadająca NIP5781083057, za pośrednictwem sklepu
internetowego www.silvabeauty.pl, w tym zasady zawierania Umowy sprzedaży,
dostarczania zamówionych Towarów Klientowi, uiszczaniu przez Klienta ceny
sprzedaży Towarów, uprawnienia Klienta do odstąpienia od umowy oraz zasady
składania i rozpatrywania reklamacji
§ 1 Definicje
1 Dni robocze – oznacza dni
tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Dostawa – oznacza czynność faktyczną
polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem
Dostawcy nabytego Towaru
3. Dostawca – oznacza podmiot, z
którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:
a) firmą
kurierską DPD Polska Sp. z o.o. z siedzibą
w Warszawie ul. Mineralna 15 (02-274), spółka wpisana do rejestru
przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000028368, NIP 526-020-41-10, kapitał
zakładowy 228.604.000
zł
4. Hasło – oznacza ciąg znaków
cyfrowych, literowych lub innych w wybranych przez Klienta podczas rejestracji
w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych jako zabezpieczenie dostępu do Konta
Klienta w Sklepie Internetowym.
5. Klient – jest to osoba fizyczna
lub osoba prawna, z którą może być zawarta Umowa sprzedaży.
6 Konsument – oznacza osobę
fizyczną dokonującą ze Spółką czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. Konto Klienta – oznacza indywidualny
dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę po
dokonaniu przez Klienta Rejestracji
8. Przedsiębiorca – oznacza osobę
fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną,
której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu
działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
10. Sprzedawca – Arkadiusz Marszałkowski Przedsiębiorstwo
Wielobranżowe Silva-BIS posiadająca NIP 5781083057
Umowa sprzedaży – oznacza umowę
sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między
Klientem a Sprzedawcą.
12. Strona internetowa – strona
internetowa www.silvabeauty.pl
13. Sklep internetowy – prowadzony
przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej sklep, oferujący zawarcie
umowy sprzedaży na odległość (bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z
wyłącznym wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość),
14. Towar- produkty oferowane przez
Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, sprzedawane przez Sprzedawcę w ilości
detalicznej.
§ 2 Postanowienia ogólne i
korzystanie ze Sklepu Internetowego
1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego,
w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy,
jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców,
formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu należą do
Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i
zgodny z Regulaminem oraz za uprzednią zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
2. Nabycie Towarów w Sklepie
Internetowym następuje pod warunkiem uprzedniej Rejestracji na zasadach
określonych w § 3 Regulaminu. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze
Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem
wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów
urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne,
których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym,
którym posługuje się Sprzedawca, w tym zawarcia Umowy o Świadczenie Usług lub
zawarcia Umowy Sprzedaży, tj.: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie
multimedialne z dostępem do Internetu (w przypadku aplikacji – urządzenie
mobilne); (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa:
Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i
wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej,
Safari w wersji 5.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu:
1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików
Cookies oraz obsługi Javascript; w przypadku zawierania Umowy Sprzedaży drogą
telefoniczną: (6) z wykorzystaniem telefonu; w przypadku aplikacji: (7) system
operacyjny urządzenia mobilnego: Android w wersji 4.0.3 lub wyższej lub iOS w
wersji 9.03.4 lub wyższej, (8) urządzenie mobilne z aparatem fotograficznym i
usługą geolokalizacji (GPS). By zawrzeć Umowę Sprzedaży Klient musi posiadać
ważny/aktywny adres e-mail, a także w określonych przypadkach klawiaturę lub
inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy
elektronicznych.
3. Zakazane jest dostarczanie przez
Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta
Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych
świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z Regulaminem, prawem,
dobrymi obyczajami lub w sposób naruszający dobra osobiste osób trzecich.
4. Nie jest dopuszczalne
wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez
Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
§ 4 Zawarcie Umowy sprzedaży
i jej realizacja
1. Klient posiada możliwość
korzystania ze Sklepu Internetowego przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2. W celu złożenia zamówienia
Klient powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może
być wielokrotnie powtarzana:
a. dodanie do koszyka produktu;
b. wybór rodzaju dostawy;
c. wybór rodzaju płatności;
e. złożenie w sklepie zamówienia
poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę”.
2.2.Po wybraniu przez Klienta
Towaru, należy kliknąć ikonę „Do koszyka”.
2.3.Towar zostaje przeniesiony do
koszyka, który jest widoczny po kliknięciu na ikonę koszyka w pasku u góry
strony. Przejść do koszyka można poprzez wybranie przycisku „Do kasy”, który
uruchamia stronę pokazującą wszystkie Towary, które znajdują się w koszyku.
2.4.Po wybraniu opcji „Zamówienie”,
uruchomi się strona, gdzie należy wprowadzić dane Klienta niezbędne do
zrealizowania transakcji i wysyłki zamówionego towaru.
2.5.Po zalogowaniu do Sklepu
internetowego Klient uzyskuje dostęp do dodatkowych opcji w panelu Klienta
takich jak: historia zamówień, możliwość sprawdzenia, na jakim etapie jest
ostatnie, złożone zamówienie, zapamiętanie adresów wysyłek, możliwość
otrzymywania aktualnych informacji o produktach ze Sklepu Internetowego.
2.6.Po wybraniu sposobu Dostawy i
wprowadzeniu wszystkich potrzebnych danych (w tym ewentualnie danych do
faktury), należy wybrać sposób płatności.
2.7.Klient ma możliwość wybrania
sposobu płatności online – płatność kartą płatniczą (Operatorem kart
płatniczych jest PayU S.A. Główna siedziba (dane do faktury):
ul. Grunwaldzka 186 60-166 Poznań NIP: 779-23-08-495.
2.8.Klient składa zamówienia
poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
2.9.Po kliknięciu przycisku „Kupuję
i płacę”, a jeśli Klient wybrał płatność online, po dokonaniu płatności poprzez
serwis PayU, Klient jest przekierowywany do strony potwierdzającej złożenie
zamówienia, z której może kontynuować zakupy lub przejść do podsumowania
zamówienia.
2.10. W przypadku wybrania jako
formy zapłaty za towar płatności online (przelew lub płatność kartą płatniczą
przez system PayU), dyspozycję zapłaty należy zrealizować bezpośrednio po
złożeniu zamówienia. W przypadku nieotrzymania zapłaty na rachunek bankowy
Sprzedawcy lub podmiotów pośredniczących w transakcji (serwisu Przelewy24),
zamówienie nie jest uznawane za
prawidłowo złożone, co oznacza, że
umowa nie dochodzi do skutku, a zamówienie nie zostanie zrealizowane. W takiej
sytuacji należy złożyć nowe zamówienie.
2.11. Na każdym etapie składania
zamówienia, do czasu kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę”, można anulować
zamówienie zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc z podstrony
służącej do składania zamówień. Zamówienie, którego proces składania nie
zostanie doprowadzony przez Klienta do końca nie zostanie zrealizowane.
2.12. Niezwłocznie po złożeniu
zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w danych logowania,
przesłany zostanie e-mail potwierdzający złożenie zamówienia. W treści tej
wiadomości Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie
umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia.
2.13. Sprzedawca może kontaktować
się z Klientem na podany przez Klienta adres e-mail lub telefonicznie, na
wskazany przez Klienta nr telefonu kontaktowego, w celu wyjaśnienia
wątpliwości, potwierdzenia złożenia zamówienia lub w innych kwestiach
związanych z realizacją zamówienia.
3. Zawarcie umowy z Konsumentem
następuje z chwilą złożenia zamówienia.
4. Realizacja zamówienia Konsumenta
płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego przelewem
lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty
Konsumenta na koncie Sprzedającego.
5. Zawarcie Umowy sprzedaży z
Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym
informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
6. Realizacja zamówienia Klienta
płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia
płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po
zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
7. Wysłanie Towaru następuje w
terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu
produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg
terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
8. Zakupiony Towar jest wraz z
dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Klienta rodzajem dostawy do
wskazanego przez Klienta w zamówieniu miejsca wydania rzeczy.
9. Informacje umieszczone na
Stronie Internetowej sklepu nie stanowią oferty zawarcia umowy w myśl
przepisów Kodeksu Cywilnego.
10.Umowa jest zawierana w języku
polskim.
§ 5 Płatności
1. Ceny na Stronie Internetowej
Sklepu Internetowego są umieszczone zawsze obok danego Towaru i stanowią one
ceny brutto. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej
walucie. Podane w Sklepie Internetowym Ceny nie zawierają informacji na temat
kosztów dostawy i innych kosztów, które Klient jest zobowiązany ponieść w
związku z Umową sprzedaży. O wszystkich kosztach związanych z zawarciem ze
Sprzedawcą umowy sprzedaży Towarów Klient będzie poinformowany przy wyborze
sposobu dostawy i składaniu zamówienia.
2. Cena podana na stronie w chwili
składania zamówienia jest ceną ostateczną, wiążącą zarówno Klienta jak i
Sprzedawcę. Po złożeniu zamówienia cena zamówionych towarów nie zmieni się,
niezależnie od wprowadzonych przez Sprzedawcę zmian cen lub rozpoczętych akcji
promocyjnych lub wyprzedażowych.
3.Sprzedawca zastrzega sobie prawo
zmiany cen towarów znajdujących się w sklepie internetowym, wprowadzania nowych
Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na
stronie Sklepu Internetowego, bądź wprowadzania w nich zmian zgodnie z normami
kodeksu cywilnego oraz innych przepisów prawa.
4. Klient dokonujący zakupu w
Sklepie Internetowym może wybrać następujące formy płatności: płatnością online
– przelewem lub kartą płatniczą lub (w przypadku dostawy kurierem na
wskazany adres) wybrać “płatność przy odbiorze”.
5.Płatność online realizowana jest
przez zewnętrzny system płatności – PayU Główna
siedziba (dane do faktury): ul. Grunwaldzka 186 60-166 Poznań
NIP: 779-23-08-495
§ 6 Dostawa
1. Sprzedawca realizuje dostawę na
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Dostawa zamówienia poza terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej nastąpić może po uzgodnieniu warunków dostawy i
zamówienia bezpośrednio ze Sprzedawcą pod adresem e-mail: info@silvabeauty.pl
2. Sprzedawca jest zobowiązany
dostarczyć Towar będący przedmiotem umowy sprzedaży bez wad.
3. Sprzedawca zamieszcza na Stronie
Internetowej Sklepu Internetowego przy poszczególnych Towarach informację o
liczbie dni roboczych potrzebnych do dostawy i realizacji zamówienia danego
Towaru.
4. Termin dostawy i realizacji
zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu Internetowego liczony jest w
Dniach roboczych. Wysłanie przedmiotu umowy sprzedaży następuje w terminie
określonym przy Towarze, przy czym dla zamówień złożonych z wielu Towarów
wysyłka następuje w najdłuższym terminie z określonych . Bieg terminu
rozpoczyna się z chwilą realizacji całego zamówienia.
5. Zamówione Towary wraz z
dokumentem sprzedaży wysyłane są do Klienta za pośrednictwem dostawcy na adres
wskazany w formularzu zamówienia
6. Klient obowiązany jest zbadać
doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego
rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo
żądać od Dostawcy sporządzenia właściwego protokołu.
7. Sprzedawca dołącza do przesyłki
będącej przedmiotem Dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane
towary.
8. W przypadku nieodebrania
przesyłki przez Klienta – jest on zobowiązany do pokrycia kosztów przesyłki
zwrotnej do siedziby Sprzedającego w wysokości odpowiadającej cenie jej dostawy
do Klienta.
§ 7 Rękojmia
1. Sprzedawca zapewnia dostawę
Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedający na podstawie art.
558 § 1 Kodeksu cywilnego wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów niebędących
Konsumentami z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia). Wobec Klientów
będących Konsumentami Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wady na zasadach
określonych w art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego.
2.Jeżeli Towar ma wadę, Konsument
może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży,
chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla klienta
wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli towar był już wymieniony lub naprawiany przez sprzedawcę. żądać wymiany rzeczy na wolną od
wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie
rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe
albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy
wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod
uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
3. Konsument, może zamiast
zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru wadliwego na
wolny od wad albo usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z
umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę,
przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej
od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
Sprzedawca może w takim przypadku odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta.
4. Konsument nie może odstąpić od
umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
5.Konsument, który wykonuje
uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć na koszt Sprzedawcy
rzecz wadliwą na wyznaczony adres Sprzedawcy.
6. Wszelkie reklamacje związane z
towarem lub realizacją umowy sprzedaży, Konsument może kierować w formie
pisemnej na adres Sprzedawcy (– Arkadiusz Marszałkowski Przedsiębiorstwo
Wielobranżowe Silva-BIS posiadająca NIP 5781083057)
7. Sprzedawca zobowiązuje się do
ustosunkowania się do reklamacji Towaru w ciągu 14 dni od dnia żądania
zawierającego reklamację zgłoszonej przez Konsumenta.
8. W terminie jednego roku od dnia
stwierdzenia wady Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli
Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu
do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna
się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia
wady. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień
z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi
z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia
postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego,
przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi,
przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd
zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia
mediacji.
§ 8 Odstąpienie od Umowy
sprzedaży
1. Klient będący Konsumentem, który
zawarł umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania
przyczyny. Bieg terminu na odstąpienie od umowy sprzedaży rozpoczyna się od
chwili otrzymania Towaru przez Konsumenta.
2. Konsument może odstąpić od umowy
sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może
zostać złożone pisemnie – na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do
Regulaminu (skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe). Oświadczenie o
odstąpieniu od umowy złożone w formie pisemnej winno zostać wysłane na adres
Sprzedawcy: – Arkadiusz Marszałkowski
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Silva-BIS posiadająca
NIP 5781083057
3. Oświadczenie o odstąpieniu od
umowy może zostać złożone również drogą elektroniczną przy wykorzystaniu formularza
zamieszczonego przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu Internetowego
pod adresem: LINK DO FORMULARZA.
4. Do zachowania terminu wystarczające
jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
5. W przypadku odstąpienia od umowy
sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
6. Jeśli konsument złożył
oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zanim sprzedawca przyjął jego
ofertę, oferta przestaje wiązać.
7. Sprzedawca ma obowiązek
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane
przez niego płatności, w tym koszt dostawy towaru do Konsumenta. Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się
ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania z powrotem
towaru lub dostarczenia przez klienta dowodu odesłania towaru, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Sprzedawca jest zobowiązany do
zwrotu Konsumentowi należności za poniesione przez niego koszty przesyłki
najtańsze jakie były dostępne podczas dokonywania zakupu..
9. Konsument ma obowiązek zwrócić
Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od
dnia, w którym odstąpił od umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
10.Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z
niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania towaru.
§ 9 Zgłaszanie zagrożenia
lub naruszenia praw
1. W przypadku zaistnienia
sytuacji, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana na
Stronie Internetowej Sklepu Internetowego narusza ich prawa, dobra osobiste,
dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how,
tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić
Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.
2. W przypadku uznania zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1 powyżej
za zasadne, Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje
niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze Strony Internetowej sklepu,
treści będących przyczyną naruszenia.
§ 10 Ochrona danych
osobowych
1. Administratorem danych osobowych
Klientów przekazanych Sprzedawcy dobrowolnie w ramach rejestracji, składania
zamówienia jednorazowego oraz w ramach świadczenia przez sprzedawcę usług drogą
elektroniczną lub w ramach innych okoliczności określonych w regulaminie, jest
Sprzedawca, tj.: – Arkadiusz
Marszałkowski Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Silva-BIS ul. Młyńska 22 82-340 Tolkmicko
2. Dane osobowe podane przez Klienta
podczas rejestracji, późniejszej edycji Konta Klienta w Sklepie Internetowym
oraz w momencie przystąpienia do korzystania z usług świadczonych drogą
elektroniczną (np. dokonywania zakupów w Sklepie), będą przetwarzane przez
Sprzedawcę, przede wszystkim, w celu wykonania zawartej umowy na świadczenie
usług drogą elektroniczną na warunkach opisanych w Regulaminie (nawiązania,
ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego w ramach usług
świadczonych w ramach Sklepu Internetowego oraz rozpatrzenia ewentualnych
reklamacji). Podstawę prawną takiego przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit b)
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „Rozporządzenie”).
3. Ponadto, dane te będą
przetwarzane przez Sprzedawcę w celu marketingu usług własnych (w przypadkach,
gdy przepisy prawa dopuszczają przetwarzanie danych w tym celu bez zgody osoby,
której dane dotyczą), w oparciu o podstawę prawną określoną w art. 6 ust. 1
lit. f) Rozporządzenia. Dane osobowe przekazane / udostępnione w ramach Sklepu
Internetowego mogą być ponadto wykorzystywane przez Sprzedającego w innych
celach, w przypadku gdy Klient wyrazi osobną, opcjonalną, zgodę na takie
przetwarzanie. 4. Klient przekazuje swoje dane osobowe Sprzedawcy dobrowolnie,
z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w procesie
rejestracji uniemożliwia rejestrację i założenie Konta Klienta oraz
uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia.
4. Każdy kto przekaże Sprzedawcy
swoje dane osobowe, ma prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich
sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do sprzeciwu
wobec dalszego przetwarzania (w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest
usprawiedliwiony interes administratora), prawo do przenoszenia danych
osobowych W przypadku, gdy Klient uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych
narusza przepisy Rozporządzenia, ma prawo do wniesienia skargi do organu
nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych. Klient ma również w każdej chwili możliwość wglądu,
poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
5. Sprzedawca zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z
prowadzonego zbioru, w szczególności w przypadku usunięcia Konta Klienta.
Sprzedawca może odmówić usunięcia danych osobowych, jeżeli Klient nie
uregulował wszystkich należności wobec sprzedawcy lub naruszył obowiązujące
przepisy prawa, a zachowanie danych osobowych jest niezbędne do wyjaśnienia
tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności klienta.
6. Dane osobowe będą przetwarzane
do czasu przedawnienia możliwych roszczeń po usunięcia Konta Klienta, a w
przypadku działań marketingowych do czasu cofnięcia zgody na ich dalsze
przetwarzanie. W przypadku dokonanych zakupów, dane związane z rachunkiem/fakturą
przetwarzane będą do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania
podatkowego oraz do czasu przedawnienia roszczeń lub zakończenia okresu 7.
Sprzedawca chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada wszelkich starań w
celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem przez
osoby nieupoważnione.
8. Sprzedawca przekazuje dane
osobowe Klienta Dostawcy w zakresie niezbędnym do realizacji Dostawy. Dane
osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Sprzedawcy jak też
podmiotom udzielającym wsparcia Sprzedawcy na zasadzie zleconych usług i
zgodnie z zawartymi umowami powierzenia oraz podmiotom uprawnionym na podstawie
przepisów prawa.
§ 12 Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca wobec Konsumentów
ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania
umowy. W przypadku umów zawieranych z Klientami niebędącymi Konsumentami
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia
szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez takiego Klienta. .
2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać
utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej
chwili ze Strony Internetowej Sklepu
3. W przypadku powstania sporu na
gruncie zawartej umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy
polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na
gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów
prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany
wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie
Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. W razie, gdy
Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym
fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §12 Regulaminu.
5. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy
prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych
osobowych.
6. Sprzedawca informuje Klienta
będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów
uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności
rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej,
których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów.
7.Regulamin wchodzi w życie z dniem 12 stycznia 2020 r.